naturlighalsa.blogg.se

Vad gör du för att du varje dag, varje steg ska få ut maximalt av livet? Jag ser till att äta naturlig kost, träna och omges av människor som ger mig energi. I mitt liv finns 3 barn, 8, 5 & 2 år och en man som delar mitt synsätt men med en mer nypa salt...

Att ha glada barn

Kategori: Allmänt

Majoriteten av timmarna, dagarna och veckorna är våra barn glada, nyfikna och det syns att de älskar livet! 
De bråkar oftast av kärlek, vi umgås mycket och gillar samma saker! 
Idag fick jag vittna en tjej i min dotters umgängeskrets, lika gammal som hade en väldig attityd mot sin mamma! Någonstans chockar det mig samtiidgt som jag i mitt huvud tänker att det speglar hur man pratar hemma eller hur bra föräldrarna mår i sig själv! 
 
Jag vill tro att vi har sunda värderingar, pratar om kärlek, barnen ser oss pussas och kramas på varandra och på dem, vi diskuterar inte bråkar och visar just att man får tycka olika det skapar variationer och en dynamik! 
Men vi har en god ton och ser till att avsluta samtalet! 
Att va artig och ha en positiv syn till livet men också att rörelse är bra för kroppen och knoppen! 
Jag tror att attityd hos barnen kommer från mycket omedvetet vi gör i vår vardag som vuxna och att det delvis speglar vad som pågår innanför väggarna hemma.
Kommentera inlägget här: