naturlighalsa.blogg.se

Vad gör du för att du varje dag, varje steg ska få ut maximalt av livet? Jag ser till att äta naturlig kost, träna och omges av människor som ger mig energi. I mitt liv finns 3 barn, 8, 5 & 2 år och en man som delar mitt synsätt men med en mer nypa salt...

En ovanlig löptur

Kategori: Fysisk träning, Mental träning, Motivation


Vacker utsikt längs löpturen. Ofta passar jag på träna när barnen har sina aktiviteter när det kommer till löpning. Tidpunkten igår mitt på dagen när det var som varmast var inte optimal men man får ta de chanser som ges! 
Detta föll dock på mig hur lätt det är att slå på sig själv när det inte blir som man brukar prestera eller bättre! 
Min första tanke när jag tog sista löpsteget efter 8 km var, fan vad jobbigt!  Tankarna började vandra iväg mot att slå på mig själv när jag upptäckte att jag var 45 sek långsammare än min normala  tid där jag kan ligga med någorlunda marginaler till PB! 
Sen vände det, jag slängde mig i gräset, njöt av att jag faktiskt tog mig tiden i 30 graders värme, att jag var grym utifrån förutsättningarna! 

Detta gör att mitt nästa pass bara kan bli bättre utifrån MINA förutsättningar! 

Kommentera inlägget här: