naturlighalsa.blogg.se

Vad gör du för att du varje dag, varje steg ska få ut maximalt av livet? Jag ser till att äta naturlig kost, träna och omges av människor som ger mig energi. I mitt liv finns 3 barn, 8, 5 & 2 år och en man som delar mitt synsätt men med en mer nypa salt...

När vikten visar upp trots träning och bra mat?

Kategori: Allmänt

Jag vet att ni är många där ute som kämpar hårt, tränar, väljer bort massor och försöker ert yttersta för att komma i form. 
Är det så att du ger arteget mat (vill poängtera här att hur mycket kolhydrater som passar är individuellt, vissa får tom sämre resultat av att nolla och behöver snarare gå upp lite i kolhydrater främst då att lägga till en näve nötter el mer rotfrukter på kvällen), tränar och sover bra borde ju ekvationen bli minus på vågen. Det finns olika anledningar som jag stöter på bland mina kunder varför deras resultat har uteblivit och de nu känner "hjälp!!!"
 
- äter du rött fördelat? Hur ser energimängden ut totalt under dagen? Äter du när du är hungrig eller när du borde? Småäter du som du glömmer bort? (jär räknas också flytande kalorier som i kaffe/te)
 
- sover du bra? Viktigt att få en regelbunden sömn där du känner dig utvilad! 
 
- tränar du för mycket/för hårt? Testa att Aten vilovecka och se hur det reagerar i kroppen! Planera inte vardagar många pass utan också VAD du gör för pass!
 
börja här ✌️
Kommentera inlägget här: